Kermis Assen 2021

Kermis, Pretpark en Dierenpark Reportages uit Nederland
Plaats reactie
maramsp
Contacteer:

Kermis Assen 2021

Bericht door maramsp » 15 sep 2021, 19:39

Hallo iedereen.

Afgelopen zaterdag ben ik op de valreep nog even afgereisd naar Assen. Ik had nog wel het idee om meedere kermissen aan te doen, maar dat is er toch niet van gekomen.

Ondanks dat de kermis afgelopen jaren wel degelijk groter was, bevond zich er dit maal toch een goede editie als vervanging van de normale TT kermis.

Bij het begin werd mijn tas gecontroleerd waarna ik recht tegen de Rescue van Van Hezik opliep.

Daarna was het terrein verdeeld in 3 straten. En ik begon met de voor mij meest rechtse. Deze bestond volledig uit kramen, en op het einde stond de Safari Trip.

Een haarspeldbocht naar links en je kwam in de tweede straat waar aan het begin (of aan het eind, het is maar zoals je het zelf ziet) de crazy cars convoy stond. En ik moet zeggen dat ik nog geen mooiere variant van een convoy ben tegen gekomen dan deze.

Vervolgens aan het eind van de straat stond de breakdance van Sipkema, welke goede ritten weg gaf. Normaal vind ik de ritten altijd wat minder op deze breakdance, maar dit keer was dat dus niet het geval.

Tegenover de breakdance stond de Hell Raiders booster van Elsinga, met daarnaast het zeer mooie spookhuis Geister Villa. Deze heb ik lang geleden ooit eens gedaan, maar dit keer ben ik, ondanks dat ik de afgelopen kermissen weer meerdere spookhuizen heb gedaan, toch niet ingestapt.

Ondertussen zijn we in de derde en achtertste straat aan beland, en deze begon eigenlijk met de Geister Villa, met daar tegenover een Autoscooter.

Vervolgens passeerde ik een trampoline en de Race-o-Rama, om vervolgens op het eind, naast de poffertjessalon tegen de altijd goede Pandora polyp aan te lopen.

Deze machine is en blijft altijd goed, en zo ook nu, hoezeer het me ook opviel dat de ritten dit keer veel aan de grond bleven. De tijd dat de armen naar boven waren, was in verhouding veel korter in vergelijking met dat de armen naar beneden waren.

Desalniettemin mocht dat de pret niet drukken en was de Pandora zoals zo vaak zeer populair.

En dan als laatste op de weg terug liep ik nog langs een draaimolen.

Zoals gezegd een mooie kermis in Assen, maar ik hoop echt dat de kwaliteit en grootte van de vorige edities weer terug komt. Want de grote TT kermis was altijd in mijn ogen 1 van de beste, zo niet de beste kermis van Noord-Nederland. Nu wellicht met covid alsnog, maar het kan nog zoveel beter.

Toch heb ik me hier uitstekend vermaakt!

30 foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
- Kermis, pretparken, zwembaden en de fora die daar bij horen.
- Computers en alles wat daarbij komt kijken
- Muziek maken en luisteren
- Mijn vrouw,

Dit is mijn visitekaartje. Jullie vinden me wel!

Martijn Spiegelaar

maramsp
Contacteer:

Re: Kermis Assen 2021

Bericht door maramsp » 15 sep 2021, 19:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat waren ze. Tot de volgende keer.
- Kermis, pretparken, zwembaden en de fora die daar bij horen.
- Computers en alles wat daarbij komt kijken
- Muziek maken en luisteren
- Mijn vrouw,

Dit is mijn visitekaartje. Jullie vinden me wel!

Martijn Spiegelaar

Plaats reactie

Terug naar “Reportages uit Nederland”