Roosendaal 2019

Kermis, Pretpark en Dierenpark Reportages uit Nederland
Plaats reactie
maramsp
Contacteer:

Roosendaal 2019

Bericht door maramsp » 10 sep 2019, 21:18

En dan nog even terug naar afgelopen weekend, waar ik naar Roosendaal ben geweest.

Vorig jaar deze kermis ook bezocht en dat was me erg goed bevallen.

Dit jaar moest ik vanwege werkzaamheden omreizen, maar toch mocht dat de pret niet drukken, want er stond weer een geweldige kermis.

Mijn rondje begon op de nostalgische kermis, waar ik mijn vouwfiets recht achter de rupsbaan paillion neer heb gezet. Op datzelfde pleintje stond nog het treintje genaamd Peter Pan, een draaimolen, bootjes molen, zweefmolen, en eigenlijk mag je het ponyrijden ook nog wel scharen aan de nostalgische kermis.

Maar vanaf het ponyrijden begint er 1 lange rij aan moderne kermis. Als je de route van de kermis volgt is het echt nog een best stuk als je heen en weer wil lopen. Als ik het uitteken op google earth kom ik vanaf het punt waar het ponyrijden zich bevind, en dan dat je de route van kermis zaken volgt, en deze vervolgens weer terug loopt, zonder de lus te maken over het plein waar de hoge zweef staat op 1.8 kilometer.

Volgens mij heeft tilburg een route van 3 kilomter, Weer ook zoiets, en als je bijvoorbeeld een rondje loopt in Dusseldorf, of over de Theresienwiese in Munchen, ben je slechts ongeveer het dubbele kwijkt.

Kortom een echt grote en mooie kermis dus hier in Roosendaal die echt de moeite van het bezoeken waard is.

Voor de kerk staat dit jaar de Booster maxx, vorig jaar stond deze bij de tunnel onder het spoor, waar ik hem persoonlijk mooier vond staan, maar een booster voor een kerk is ook altijd een goede locatie.

Dan op datzelfde plein vond je de turbo polyp welke weer ouderwets goede ritten weg gaf. Naar mijn idee wel een beetje korte ritten, maar toch met goed veel variatie en snelheid.

Daarnaast, en ook naast de VR experience, stond één van de publiekstrekkers van dit jaar, de devil rock. Nog steeds moet ik me er een keer overheen zetten om een ritje te maken, maar zoals wellicht bekend kan mijn maag niet meer zoveel hebben, en ben ik dus bang dat ik er echt misselijk uit kom. Daarentegen zegt mijn kermishart toch van, doe gewoon eens een ritje.

Vervolgens kwam je een trampoline tegen die naast de familieachtbaan van Buwalda stond.

Daarnaast weer stond het mooiste spookhuis van Nederland, de thriller (hoewel de haunted castle van Lutjens hem tegenwoordig flink op de hielen zit als je de buitenkant bekijkt) en daarnaast vond je de overdekte glijbaan genaamd tobbagan.

Een draaimolen verder en de mooie loterijkraam van Vader passerend (die overigens nu weer als loterijkraam diende in plaats van een bussensport), vond je de crazy dance alvorens je een weg moest oversteken en de tunnel onderdoor totdat de kermis zijn weg vervolgde.

Vanaf de uitloop van de tunnel kun je toffe foto's schieten van hoogvermaak, en dit keer viel die eer dus aan de Space Jam van Ordelman. Verder stond op dit plein het binnenkort op één na grootste funhouse van Nederland de Heroes cities, maar deze wordt binnenkort dus overklast door de nieuwe Police Academy.

Vervolgens complementeren een autoscooter en de virtualworld simulator dit plein.

Nadat je om een gebouw heen bent gelopen en een kinderscooter gepasseerd bent, kom je aan bij het één na laatste plein. Hier stond de andere publiekstrekker, de reactor. Ook hier stonden weer veel mensen te kijken, maar waren bijna alle ritten die ik heb gezien, voorzien van vele mensen die het aandurfden deze molen in te stappen.

Zelf heb ik hem vorig jaar op de paaskermis in Enschede gedaan, en sindsdien niet meer ingestapt.

Vervolgs passeer je het op één na grootste glazen doolhof van Nederland, de rescue van van Hezik en nadat je een buggybaan, de poffertjes salon en de teacups gepasseerd bent moet je een tijdelijk bruggetje over, om op het laatste plein uit te komen.

Nog een kinder scooter en de showtime van van de Wiel waren de eerste zaken die ik tegen kwam.

En vervolgens sloten de Air race bungee (die maar 4 euro vroeg) een minizweef, walking waterballs, spinning coaster, jumbo molen, de grote break dance van Hoefnagels, Sky club reuzenrad, een tweede trampoline en de Zanzibar dit plein af.

Hierin blonken voor mij de break dance en de sky club uit. Want de breakdance was voorzien van welliswaar weinig show, maar zeer snelle ritten, en de sky club is gewoon echt een mooi rad.

Wat betreft de zanzibar, hoop ik dat de twee a's snel gaan bewegen op het naambord, want dat was volgens mij ooit de bedoeling.

Nu restte mij nog een wandeling terug naar mijn fiets, alvorens ik weer de trein in ben gestapt op weg terug naar huis.

Ik heb bewust een stuk meer tekst getyped dan gebruikelijk, omdat ik in andere topics heb gelezen dat een verslag bij de foto's enorm wordt gewaardeerd. Dus waarschijnlijk ga ik dit vaker doen, ook omdat ik het zelf waardeer als iemand het doet, en ik het ook gewoon leuk vind om te doen.

Volgend weekend ga ik weer op pad, maar waar ik dan terecht kom weet ik nog niet.

In ieder geval tot dan!

62 foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
- Kermis, pretparken, zwembaden en de fora die daar bij horen.
- Computers en alles wat daarbij komt kijken
- Muziek maken en luisteren
- Mijn vrouw,

Dit is mijn visitekaartje. Jullie vinden me wel!

Martijn Spiegelaar

maramsp
Contacteer:

Re: Roosendaal 2019

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
- Mijn vrouw,

Martijn Spiegelaar

maramsp
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
- Mijn vrouw,

Martijn Spiegelaar

maramsp
Contacteer:

Bericht door maramsp » 10 sep 2019, 21:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
- Mijn vrouw,

Martijn Spiegelaar

maramsp
Contacteer:

Bericht door maramsp » 10 sep 2019, 21:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat waren ze van mijn kant vanuit Roosendal. Tot de volgende keer.
- Mijn vrouw,

Martijn Spiegelaar

Plaats reactie

Terug naar “Reportages uit Nederland”